ابزارهایی که از مدل پیاز داغ آماده به عنوان چارچوب نظری خود برای اندازه گیری دیدگاه های تدریس معلمان استفاده می کنند، هنوز وجود ندارند.
ابزارهای قبلی برای اندازه گیری دیدگاه های تدریس معلمان، مانند پرسشنامه یادگیری، پرسشنامه رویکردهای تدریس ، پرسشنامه دیدگاه های تدریس و مفاهیم یادگیری و تدریس.
تنها بر چند مورد از این جنبه های مرتبط، مانند یادگیری دانش آموز، یادگیری معلم، رویکرد تدریس، یا عدم اطمینان معلمان تمرکز کرده است.
این مشکل ساز است زیرا تمرکز تنها بر فرآیندهای آموزش و یادگیری ممکن است مؤسسات را به اجرای برنامه های توسعه هیئت علمی سوق دهد که تغییر مورد نیاز باورها، هویت و مأموریت معلمان را نادیده می گیرد .
ابزار جدیدی به نام دیدگاههای دانشآموز محور در تدریس (SCPT) بر اساس شش سطح مدل پیاز برای سنجش دیدگاههای تدریس معلمان پیشنهاد شده است. یک ساز صوتی باید از اعتبار داخلی و خارجی قابل قبولی برخوردار باشد.
اعتبار سنجی داخلی پرسشنامه انجام خواهد شد تا تأیید شود که SCPT می تواند دیدگاه های تدریس معلمان را بر اساس شش جنبه، همگرایی یا نسبت اشتراک آیتم ها در یک خرده مقیاس، و تمایز یک خرده مقیاس از سایر خرده مقیاس ها به صورت کمی اندازه گیری کند.
علاوه بر این، اعتبار سنجی خارجی برای ارائه شواهدی انجام خواهد شد که نشان می دهد SCPT می تواند دیدگاه های تدریس معلمان را بر اساس شش جنبه با توجه به میزان آموزش PBL که در آن شرکت داشته اند متمایز کند. بنابراین، سوال تحقیق این است: از اعتبار داخلی و خارجی SCPT پشتیبانی می کند؟
این مطالعه در سال 2020 انجام شد و داده ها در 20 دانشکده پزشکی در اندونزی از ماه می تا جولای جمع آوری شد. این دانشکده های پزشکی به طور تصادفی از 90 دانشکده پزشکی در اندونزی انتخاب شدند.
دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.